Binnen

Hartactief

Voor (ex) hartpatiënten die op hun eigen niveau banen willen zwemmen

We hebben een speciaal moment (banenzwemuur) voor mensen die hartproblemen hebben gehad, genaamd hartactief. Samenkomen met lotgenoten speelt een grote rol in het terugwinnen van zelfvertrouwen in je lichaam. Het verlaagd de drempel om weer actief te worden en zo te genieten van het leven en de draad weer op te pakken.

Waarom banenzwemmen na hartproblemen?
Bewegen zorgt voor een betere conditie en mensen die in een betere conditie zijn hebben een betere bloeddoorstroming en voelen zich meer fit. Banenzwemmen is een hele goeie manier om je conditie naar een volgend niveau te brengen. Je traint verschillende spieren tegelijk, terwijl je lichaam ook de ruimte krijgt om te ontspannen. Daarnaast zorgt zwemmen voor stressvermindering.

Tijdens deze zwemactiviteit kan je dus rustig zwemmen en doen wat voor jou goed is, samen met mensen in een soortgelijke situatie. Voel je vrij om aan te sluiten en het vertrouwen in je lichaam terug te vinden.

Tijdens dit moment is er natuurlijk een toezichthouder aanwezig. Al onze toezichthouders zijn in bezit van de nodige diploma's en aantekeningen.

Heb je een fysieke beperking waardoor dit moment niet mogelijk is voor jou? Dan kan je terecht bij de MIVA (mindervaliden). Dit is een groepsles met oefeningen die goed zijn voor de mobiliteit, kracht en het uithoudingsvermogen.



Eén van de vaste zwemmers bij hartactief geeft aan dat dit uur fijner zwemmen is dan het normale banenzwemmen, want hier kan je meer ontspannen zwemmen. Je voelt je niet opgejaagd door de snellere banenzwemmers.
'Wel jammer dat er achteraf geen bier meer te krijgen is in de horeca.'

Wat heb je nodig?

  • Zwemkleding
  • Handdoek

Tarieven

Los bad
6,00
12 badenkaart doelgroepen
60,00
25 badenkaart doelgroepen
120,00
Magneetkaart (bij eerste keer aanschaf abonnement)
8,50
Cookies op onze website

Deze website maakt gebruik van cookies om de nodige websitefuncties te bieden. Om de websitenavigatie en jouw online ervaring te verbeteren, websiteverkeer, gebruik en interactie te analyseren en om te helpen bij onze marketing- en advertentie-inspanningen.