Binnen

Zwem-ABC

Spelenderwijs leren zwemmen

Met het Zwem-ABC leg je de basis voor een leven lang zwemplezier en zwemveiligheid. Sportfondsen geeft de officiële Zwem-ABC-diploma’s uit van de Nationale Raad Zwemveiligheid. Heeft je kind het Zwem-ABC? Dan voldoet het volgens de Raad aan de landelijke norm ‘zwemveilig’. Je kind kan zich dan goed redden in onverwachte situaties in zwembaden en open water.

Zwemplezier en zelfvertrouwen
Wij geloven dat goed leren zwemmen begint bij zwemplezier. Door spelenderwijs te leren, vergroten kinderen hun zelfvertrouwen in het water. Kinderen kunnen starten met het Zwem-ABC als ze vier jaar oud zijn. Van drijven in het ondiepe bad tot uit het water klimmen na een onverwachte val. In het ABC-traject leert je kind in iedere fase essentiële vaardigheden.

Focus op zwemveilig worden
Hoewel er aandacht wordt besteed aan de technische beheersing van verschillende slagen (schoolslag, enkelvoudige rugslag, borstcrawl, rugcrawl) ligt de nadruk niet op het ‘mooi’ of ‘perfect’ uitvoeren van deze slagen. Het allerbelangrijkste is dat je kind zich goed kan redden in onverwachte situaties in zwembaden en open water. Dat is het doel van het behalen van het Zwem-ABC. Met het ABC voldoet je kind aan de landelijke norm ‘zwemveilig’. Dé basis voor een leven lang zwemplezier in ons waterrijke land!

Kijk op de pagina Zwemles voor alle verschillende typen zwemlessen die wij aanbieden en het inschrijven voor de zwemlessen.

Wat heb je nodig?

  • Zwemkleding
  • Handdoek
  • Polsbandje
  • Toegangspasje
  • Jip zwemtas

Tarieven

Inschrijfgeld zwemles
33,50
Proefles / Losse les / Proefzwemmen
19,40
Les abonnement 4 weken 1x per week (4x)
72,50
Les abonnement 4 weken 2x per week (8x)
130,00
Kwartaalkaart 1x per week (13x)
199,00
Kwartaalkaart 2x per week (26x)
350,00
Diplomazwemmen
22,25
Zomervakantie les
16,70
Cookies op onze website

Deze website maakt gebruik van cookies om de nodige websitefuncties te bieden. Om de websitenavigatie en jouw online ervaring te verbeteren, websiteverkeer, gebruik en interactie te analyseren en om te helpen bij onze marketing- en advertentie-inspanningen.